W rozporządzeniu Rady Ministrów z 2 września 1997 r. wskazano zadania służby bhp. To katalog zamknięty składający się z 22 zadań. Niestety mało precyzyjne zapisy często powodują wątpliwości, jeśli chodzi o interpretację poszczególnych zadań służby bhp. Nie do końca też jest jasne, co pracownik służby bhp powinien robić w ramach konkretnego obowiązku. Przepisy nie definiują przecież, czym jest na przykład...
Zmodyfikowany formularz PIT-2 (9) od 1 stycznia 2023 r. jest stosowany do dochodów (przychodów) uzyskanych od 1 stycznia 2023 r. W przeciwieństwie do dotychczasowej formuły tego druku (będącego oświadczeniem pracownika do celów pomniejszania zaliczek o 1/12 kwoty zmniejszającej podatek) - jest on stosowany do składania przez podatników aż 8 różnych podań, które mogą mieć wpływ na naliczany przez zakłady...
Od 1 stycznia 2023 r. oświadczenie o zmniejszeniu zaliczek na podatek od wynagrodzeń można złożyć płatnikowi na warunkach, które u niego obowiązują. Płatnik może bowiem wyznaczyć inny sposób przyjmowania oświadczeń i wniosków mających wpływ na wysokość zaliczki na podatek (np. poprzez elektroniczny system kadrowo-płacowy czy opracowane na piśmie wzory takich oświadczeń i wniosków). Z art. 31a ust....
Korekty dokumentów ubezpieczeniowych ZUS - zgłoszeniowych i rozliczeniowych, dokonuje większość płatników składek. Przyczyną korekty stają się najczęściej błędy zarówno zidentyfikowane przez płatnika składek, jak i wynikłe podczas kontroli ZUS. Następstwem korekty tych dokumentów są zazwyczaj zmiany w zakresie naliczania wynagrodzeń, zasiłków i podatków.
Publikacja opisuje okoliczności, w jakich należy...
Mimo uproszczenia zasad obliczania podatku od 1 lipca 2022 r. zmiany przepisów ustawy o pdof nadal wzbudzają wątpliwości dotyczące ich stosowania. W szczególności chodzi o moment, od którego trzeba posługiwać się nową stawką podatku, a także o to, jak postąpić, jeżeli pobrano podatek według zasad obowiązujących do 30 czerwca 2022 r., jak korzystać z kwoty zmniejszającej podatek, jak obliczać podatek,...
Kodeks cywilny przewiduje wiele możliwości reklamacji towarów posiadających zarówno wady fizyczne jak i prawne. W niniejszym opracowaniu omówione są:
• zasady ewidencji reklamacji w księgach rachunkowych nabywcy uwzględniające poczynione między stronami ustalenia (np. uznanie lub brak uznania reklamacji) jak również wiele innych czynników (np. zasady prowadzenie lub nie ewidencji magazynowej,...
Poradnik zawiera porównanie kosztów zatrudnienia i opisuje różnice występujące w przypadku zawierania umów o pracę, umów zlecenia i umów o dzieło. Można się z niego dowiedzieć, która z tych form zatrudnienia jest dla przedsiębiorcy najkorzystniejsza. Przedstawia również obowiązki spoczywające na zatrudniającym, który zdecyduje się na zawarcie jednej ze wskazanych umów. Publikacja opisuje m.in.:
•...
Poradnik „Kontrole PIP, ZUS, UODO i US - obowiązki i uprawnienia pracodawcy” to publikacja, dzięki której pracodawcy nie muszą obawiać się kontroli organów nadzorczych w zakresie spraw kadrowych. Doskonale bowiem przygotowuje przedsiębiorców na kontrolę PIP, ZUS, UODO i urzędu skarbowego oraz pozwala poznać im ich prawa i obowiązki. W publikacji wyjaśniamy m.in.:
• czy PIP zapowiada...
„Dokształcanie pracowników - obowiązki pracodawcy” to publikacja, dzięki której pracodawca dowie się, na jakich zasadach pracownicy mogą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe i jakie są tego konsekwencje dla pracodawców. Poradnik pozwoli też pracodawcom zabezpieczyć ich interesy, jeżeli dofinansowują naukę pracowników. Najtrudniejsze zagadnienia przedstawiamy na przykładach.
Publikacja...
Oczekiwania klienta nie tylko rosną, ale i szybko się zmieniają. Decyzje klientów stanowią podstawę rozwoju każdej firmy. Istnieje bardzo duża różnica między lubieniem czegoś a byciem pasjonatem. A jaka wobec tego jest różnica jest między zwykłym klientem a tym lojalnym? Lojalny klient jest pasjonatem, osobą silnie przywiązaną do danej marki. Aby uzyskać taki rodzaj lojalności i entuzjazmu, nie można...